Management's review
Beskrivelse af virksomhedens væsentligste aktiviteter:Selskabets væsentligste aktiviteter
Regnskabsåret 2022 – højdepunkter
Ny strategi og ny ledelse
I januar 2022 vedtog ejerkredsen i Redmark en ny strategi ”Bedre Sammen” dækkende perioden 2022-2024. Samtidig overtog Morten Ryberg roret som ny direktør, mens Johnny V. Jensen blev valgt som ny bestyrelsesformand.
Ny profil og hjemmeside
I august gik vi live med opdateret profil og nyt payoff ”Mærkbar forskel”. Hjemmesiden fik et mere tidssvarende og moderne look.
Fusion
I slutningen af november kunne vi offentliggøre fusionen med Dansk Revisions afdelinger i Randers, Hadsten og Hadsund. Fusionen løfter Redmarks omsætning med 50% og er således med til at konsoliderer vores position som et af Danmarks største rådgivnings- og revisionshuse.
Om Redmark
Vi har en stærk vision om at sætte bedre og bredere aftryk som ejerlederens rette rådgiver. Vi er en af Danmarks største rådgivnings- og revisionsvirksomheder. Vi er landsdækkende, men tæt på vores kunder. Derfor har vi kontorer i både Ålborg, Hadsund, Randers, Hadsten, Århus og København. Mere end 350 medarbejdere arbejder hver dag på at gøre en mærkbar forskel for vores kunder.
Rådgivning
God rådgivning bygger på en nærværende og værdiskabende dialog om løsninger, der møder dit behov. Vi lytter, vi giver råd, og vi griber til handling for at hjælpe dig hele vejen med et dedikeret team.
Revision
Vi løser alle opgaver indenfor revision, forslag til forretningsgange og interne kontroller, udarbejdelse af årsregnskaber, perioderegnskaber, erhvervsservice samt økonomisk styring. Vi tænker i helheder på dine vegne.
Skat
Som kunde i Redmark kan du også få rådgivning om national og international skat samt moms og afgifter. Vores skatteafdeling servicerer alle typer virksomheder lige fra den lokale enkeltmandsvirksomhed til internationalt orienterede koncerner.
Vi bygger brancheviden
I Redmark har vi en bred og dyb pallette af rådgivnings- og revisionsydelser målrettet forskellige branchers specifikke behov – lige fra læger og fysioterapeuter til ejendomsbranchen og forsyningsvirksomheder. Og vi bygger hele tiden ny brancheviden.
Fokus på digitalisering
Vi udvikler fremtidens digitale revisions- og regnskabsløsninger, der gør en mærkbar forskel og skaber effektivitet og overskud i din virksomheds regnskab og bogføring – fra automatisering af bilagsscanning til brug af kontorrobotter. Det skal være nemmere.
Revision og regnskab
Skat og moms
Køb og salg af virksomhed
Digitalisering
Strategi og salgssparring
Branchespecialer
Business service
Økonomisk rådgivning
MÆRKBAR FORSKEL – Det her er det, det handler om
Mere rolig. Som kunde og kollega
Du kan være rolig i vores hænder. Vi leverer helhedsløsninger og gør en mærkbar forskel, når vi sammen løser de udfordringer, der står øverst på din agenda. Uanset om du er kunde eller kollega i Redmark, så interesserer vi os for dig, dine udfordringer og dine drømme, og vi griber til handling for at hjælpe dig hele vejen. Vi bringer format, tager ansvar og eksekverer.
Klarere indsigt. Fra revisor og rådgiver
Du får klarere indsigt og flere nuancer i samarbejdet med os. Vi har dybden, bredden og størrelsen til at rådgive dig, både om det lette og det svære – og erfaring nok til at se forskellen. Vi har en høj standard i alt hvad vi foretager os og gør en mærkbar forskel for vores kunder, deres forretning og hinanden.
Større overskud. Til ejerledere og familier
Hos os møder du mennesker med større overskud, fordi vi behandler hinanden godt og spiller hinanden gode. Vi tager os tid til at være mere for dig, så du kan være mere for din forretning, dine kunder og din familie. Det giver dig overskud til det, der betyder allermest.
REDMARK Business Service
Ved udnyttelse af seneste teknologi inden for digitalisering løser og effektiviserer Redmark Business Service virksomhedens bogholderi og økonomifunktion.
Vi skaber en løsning, der er tilpasset den enkelte virksomhed, og som letter de administrative byrder. Vi udfordrer processerne i virksomheden, så vi sikrer, at arbejdsopgaverne udføres mest fordelagtigt for virksomheden.
Udgangspunktet for vores ydelse er en fuldautomatisering af økonomifunktionen, herunder løbende rapportering, så der skabes tid i virksomheden til andre opgaver. Opgaven kan dog også omfatte enkelt ydelser såsom lønadministration eller bogføring, men uanset opgavens art, tager vi altid udgangspunkt i virksomheden og dens behov.
Redmark Business Service sikrer høj faglig standard og kvalitet i ydelsen.
Redmark Scanning
Redmark Scanning er en del af konceptet bag Redmark Business Service og løsningen optimerer arbejdsgangen omkring håndtering af fakturær og bilag med automatisk bogføring og registrering.
Vi opsætter forretningsgangen og automatiske processer, så virksomheden slipper for håndtering af fakturær, bilag og udskrifter i papirform. Alt er arkiveret og bogført elektronisk, og bilaget er herefter tilknyttet posteringen i økonomisystemet, således at man nemt og effektivt altid kan se bilaget. Hermed lever virksomheden også op til kravene i den nye bogføringslov.
Virksomheden godkender bilag og betalinger via web. Det er nemt og effektivt, og virksomheden kan bruge tid på andre opgaver, mens Redmark Scanning tager sig af de administrative opgaver.
Rapportering og nøgletal
En vigtig del for at kunne sætte en god retning for den ønskede udvikling er rigtig og præcis rapportering.
Det er vigtigt, at man nemt kan se, hvor der skal sættes ind, så man hurtigt kan handle på det.
Gennem Redmark Business Portalen er det muligt at tilkøbe online rapportering med aktuelle nøgletal tilpasset din virksomhed og branche.
Det skal være nemt og tilgængeligt.
Løn
Lønområdet er et område, hvor der løbende sker rigtig meget. Det er samtidig et område, hvor virksomhedens ansatte har stor fokus, og som er ekstrem vigtigt altid bliver behandlet korrekt.
Med Redmark løn sikrer vi virksomheden en effektiv og enkelt måde at håndtere virksomhedens lønforhold på.
Redmark Digital
Digitaliseringen er kommet for at blive. Flere og flere ting, hvad end det er den printede e-mail, som er blevet erstattet med en iPad, eller girokortene, der nu kommer på Betalingsservice, så bevæger verdenen sig imod en mere digital struktur.
Hvilken indflydelse har det på din virksomhed, og hvad kan du selv gøre for at imødekomme det stigende digitale behov?
Hos Redmark er en af vores spidskompetencer heldigvis digitalisering, og vi er klar til at hjælpe vores kunder ind i en ny, digital tidsalder.
Dashboards
Online nøgletal for virksomheden
Automatisk opdatering
Kan indeholde data fra mange systemer
Scanning
Bogfør fakturær automatisk
Fleksibel løsning
Mulighed for flere godkendere
Fleksible regler for godkendelse
Integration til økonomisystem
Vandmærke på original bilag med godkendelsesflow
Robotics
Automatisering af arbejdsgange
Effektivisering af manuelle arbejdsgange
Ingen dyre licenser
Intet behov for egne softwareudviklere
Redmark står for opbevaring af data og kildekode til robotjob
Ejendomme
Vi kender ejendomsbranchen
Ejendomsbranchen er i konstant forandring og bliver stadig mere kompleks. Mursten har altid være en sikker investering, men ejendomsbranchen har på det seneste udvist større volatilitet og usikkerhed med udsving i renter og værdier. Vi oplever fortsat stor investeringsvillighed og hjælper vores kunder med både køb og salg af ejendomme, udvikling af ejendomsprojekter og optimering af ejendomsporteføljer.
Alle ejendomstransaktioner – både store og små – kræver specialiseret rådgivning
Sundhed
Kvalificeret rådgivning er vigtig for Sundhedsbrancen
Derfor har vi hos Redmark sat særlig fokus på Sundhedsbranchen. Vi har på vores kontorer rundt om i landet samlet partnere og medarbejdere, som er dedikerede specialister inden for Sundsbranchen.
Det er ikke kun vigtigt at få lavet et årligt regnskab med tilhørende skatteopgørelser. Der er vigtigt for os at råde og vejlede vores kunder inden for mange aspekter, såsom klinikdrift/-optimering, køb og salg af klinik og praksis, skatteplanlægning samt økonomisk rådgivning.
For Redmark Team Sundhed handler det om at bidrage til værditilvækst i kundens klinik, praksis og privat.
Alt sammen i øjenhøjde og med kunden i centrum.
Det er med økonomi som med sundhed – det kan bedre betale sig at forebygge end at helbrede
Tandlæger
Læger
Kiropraktorer
Fysioterapeuter
Forsyning
Forsyningsområdet er påvirket af kompleks lovgivning og konstant forandring. De løbende ændringer i skatte- og afgiftslovgivningen samt øget fokus på effektivisering og regulering stiller konstant forsyningsvirksomhederne overfor nye udfordringer. Forsyningsvirksomhederne oplever samtidig øgede krav til detaljeret rapportering, der giver udfordringer på det administrative plan.
Redmark har i en årrække serviceret forsyningsbranchen med fokuseret rådgivning samt revision og regnskabsmæssig assistance, naturligvis tilpasset den enkelte forsyningsvirksomheds behov.
Ultimo 2022 har vi indgået aftale med Verdo Energy om overtagelse af den af dem hidtil drevne administrationsvirksomhed for forsyningsvirksomheder. Formålet med vores indtræden i dette marked er at gøre Redmark endnu mere synlig i forsyningssektoren, og herunder at vi fremadrettet kan tilbyde samlet administrativ assistance for forsyningsvirksomhederne. Således lige fra opkrævning af forbrugerne og varetagelse af forbrugeradministration til at være sparringspartner for bestyrelse og driftsledelse og revidere forsyningens årsrapport.
Det siger vores kunder
S. D. Kjærsgård A/S
“Redmark har været min revisor og rådgiver gennem en del år og har i alle årene været klar til at træde til med kort varsel, hvis jeg har haft brug for input og sparring i forbindelse med forskellige økonomiske beslutninger. Søren er helt nede på jorden og jeg sætter pris på den uformelle omgangsform, hvor tingene kan drøftes åben, ærligt og uden omsvøb. ”
Palle Kjærsgård, S. D. Kjærsgård A/S
Wagner Ejendomme
“Som direktør og indehaver af Wagner Ejendomme ApS har jeg gennem en årrække brugt statsautoriseret revisor Marian Fruergård, og Redmarks team af stærkt specialiserede rådgivere indenfor SKAT og MOMS som sparringspartner på de mange og komplicerede forhold, som vi møder i vores daglige arbejde indenfor ejendomsbranchen. Jeg oplever en engageret service, og en hurtig og præcis tilbagemelding på de spørgsmål, som rejses. Sker der nye ting indenfor ejendomsbranchen omkring regnskab, skat eller moms kan jeg være helt sikker på, at jeg straks hører herom, således vi sammen kan få en drøftelse af, hvad det betyder for min virksomhed. ”
Trine Wagner, Wagner Ejendomme
EMR Murer og Entreprenør A/S
“Redmark har siden virksomhedens start, i begyndelsen af 1990’erne, været vores rådgiver og revisor. Redmark har således været med på hele vores rejse fra et lille lokalt murerfirma til den virksomhed, som vi er i dag, hvor vi har en bred ejerkreds, en koncernomsætning tæt på 1 mia. kr. , og udfører byggeopgaver i hele landet. Vi har altid følt, at vi har haft adgang til kompetent rådgivning og sparring, uanset om det har været i forhold til årsregnskabet, eller om der har været tale om rådgivning i forbindelse med skat og moms, generationsskifte eller drøftelser omkring udvikling af vores virksomhed. ”
Per Breinbjerg, EMR Murer og Entreprenør A/S
Local and global
Hos Redmark sætter vi en ære i at møde kunderne i øjenhøjde, og vores rådgivning tager altid udgangspunkt i de lokale forhold, som påvirker kundernes virksomhed. Men som en af Danmarks største rådgivnings- og revisionsvirksomheder er det også naturligt, at vi har et internationalt udsyn.
Redmark er medlem af MGI Worldwide, som er et af de 20 større globale netværk for revisorer og skatterådgivere.
Med over 400 kontorer i mere end 100 lande, er vi i stand til at handle hurtigt og effektivt på opgaver næste overalt i verden. MGI Worldwide er medlemsfirmærne løbende underlagt ekstern kvalitetskontrol, og hermed er vores kunder sikre på at få samme kompetent rådgivning og assistance internationalt som de kender fra deres lokale rådgiver i Danmark.
Redmark er aktiv i bestyrelsesarbejde og i faglige udvalg i MGI Worldwide, og flere af vores partnere og medarbejdere deltager ofte i konferencer og seminarer sammen med vores udenlandske kollegær. Gennem årene har vi hermed opbygget et stort internationalt netværk og erfaring med alt fra simple internationale skattespørgsmål til etablering i udlandet.
HR
En attraktiv arbejdsplads
Vores medarbejdere og kultur er hjertet i Redmark. De er vores vigtigste aktiv og dermed det stærkeste værktøj, når vi skal lykkes med at nå vores mål om at levere de bedste løsninger og rådgivning til vores kunder. Kernen i vores forretning består således af mennesker og med dem deres viden og kompetencer. Derfor har vi også i 2022 haft et styrket fokus på vores medarbejderes trivsel, individuelle udvikling og karrieremuligheder.
En høj tilfredshed og arbejdsglæde
I lighed med tidligere år har vi i 2022 gennemført vores årlige trivselsmåling, hvor vi måler trivsel, arbejdsglæde og medarbejderengagementet i Redmark. Vores trivselsmåling har til formål at identificere, hvad der er vigtigt for vores medarbejdere, hvad der har betydning for deres trivsel og ikke mindst, hvordan vi sammen kan øge arbejdsglæden og gøre Redmark til en endnu mere spændende og attraktiv arbejdsplads.
En svarprocent på 92% vidner om, at vores medarbejdere ønsker at deltage i dialogen om fremtidens Redmark. Og netop dialogen har været i fokus, hvor vi har givet medarbejderne mulighed for at sætte deres aftryk på det kommende års indsatser.
Vi har haft en positiv udvikling på størstedelen af de målepunkter, der udgør den overordnede tilfredshed. Vi må med tilfredshed konstatere, at 95% af vores medarbejdere oplever at bidrage til en kultur, der er præget af engagement, nærvær og høj arbejdsglæde. Det er helt afgørende og en vigtig forudsætning for succes. Vi tror på, at når medarbejderne trives, engagerer de sig mere og motiveres til at tage ansvar.
Ledelse på dagsordenen
Vi har og vil fremadrettet også have ledelse på dagsordenen, da god ledelse er afgørende for at sikre, at Redmark når sine strategiske mål. Redmarks strategiske ambitioner kræver, at vi kan tiltrække og fastholde de bedste talenter. Derfor kan vi også med stor tilfredshed konstatere et meget højt tilfredshedsniveau med Redmarks ledere i kategorien ledelse.
Fleksibilitet og en hverdag i balance
Det er vigtigt for os, at vores medarbejdere har gode forudsætninger for at opnå balance – både mentalt og fysisk og mellem familieliv og karriere.
Vi har fokus på fleksibilitet og balance i hverdagen, og vi er rigtig stolte af, at 97% af medarbejderne i trivselsmålingen oplever høj grad af fleksibilitet og frihed under ansvar ligesom 92% oplever, at partnerne sikrer respekt omkring ønsket om balance mellem arbejde og privatliv.
For at skabe de bedste forudsætninger for en god sammenhæng mellem familieliv og karriere har vi i året, der er gået, iværksat en række tiltag. I 2022 har vi blandt andet lanceret en ny Familiepakke med fx forbedret vilkår hvad angår barselsorlov. Redmarks barselspolitik betyder, at alle forældre i Redmark med mere end 1 års anciennitet har ret til 24 ugers betalt orlov efter fødslen.
Attraktive rammer for karrieren
Som vidensvirksomhed har Redmark konstant fokus på medarbejdernes faglige og personlige udvikling. Det betyder, at vi tilbyder udviklende karrieremuligheder, forskellige karriereveje med mulighed for at tone karrieren og kompetenceudvikling. Vi tror på, at skræddersyet faglighed og udvikling gennem hele karrieren er vigtige nøgleord i den sammenhæng. Uanset hvor man befinder sig på karrierevejen, er der rig mulighed for at udvikle sig og tillære sig nye kompetencer.
Redmark investerer hvert år betydelige ressourcer i systematisk og målrettet kompetenceudvikling på alle niveauer i organisationen. Investeringen i kompetenceudvikling er stadigt stigende og udgør et væsentligt fundament i vores faglige og forretningsmæssige udvikling. Hertil kommer løbende ledelsesudvikling på flere niveauer, fortsat udvikling af den kundevendte rådgivning og støtte til medarbejdere, som typisk deltager i det formelle uddannelsessystem på uddannelser som HD, Cand. merc. aud. eller SR-akademiet.
Fagligt dygtige medarbejdere er en forudsætning for, at Redmark både nu og i fremtiden kan tilbyde rådgivnings-, revisions- og regnskabsydelser samt specialistrådgivning til vores kunder. Det er derfor også afgørende, at organisationen kan bidrage til at uddanne fremtidens rådgiver og revisor. Dette sker på mange forskellige niveauer blandt andet gennem vores bidrag som uddannelsessted for de helt unge medarbejdere.
87% er tilfredse med deres job hos Redmark
88% føler sig motiveret i det daglige arbejde
88% er stolte over at arbejde hos Redmark
91% oplever at kollegærne spiller mig god og bidrager positivt til min faglighed i hverdagen
95% oplever at partnerne giver mulighed for at tage selvstændigt ansvar for mine opgaver
97% af medarbejderne oplever høj grad af fleksibilitet og frihed under ansvar
92% oplever, at partnerne sikrer respekt omkring ønsket om balance mellem arbejde og privatliv
Nyt traineespor
I de seneste år har vi øget antallet af trainees på alle vores kontorsteder og forventer også en vækst i ansættelserne de kommende år. I 2022 har vi som noget nyt udvidet med yderligere et traineespor, så vi nu også tilbyder traineeforløb inden for Businessservice. For at sikre en stærk kobling mellem den teoretiske viden og hverdagen som revisor og rådgiver understøttes hverdagen med strukturerede uddannelsesplaner, coach ordning og interne og eksterne uddannelsesforløb.
Målrettet onboarding sikre en stærkt tilhørsforhold
Kampen om talenterne er skærpet. Det mærker vi, og det mærker resten af branchen. På trods af at vi mærker en større konkurrence om talenterne, har vi alligevel igennem året stort set formået at besætte de opslåede stillinger. Rekruttering er fortsat et højt prioriteret fokusområde, og der har i 2022 været gennemført en række initiativer for at styrke Redmarks profil overfor potentielle medarbejdere.
I et marked præget af højkonjunktur, er onboarding i stigende grad blevet en nøgleparameter for Redmark. Vi ved, at et godt førstehåndsindtryk og en succesfuld onboarding er afgørende for, at nye medarbejdere får et stærkt tilhørsforhold til Redmark, og hurtigt føler sig som en integreret del af organisationen.
Samtidig kan vi, ved at sikre en succesfuld onboarding reducere time to perform og derved sikre at nye medarbejdere hurtigere skaber resultater i Redmark. Vi har gennem en årrække arbejdet med onboarding i Redmark, men nu bygger vi et ekstra lag på med struktureret pre- og onboardingprocesser.
Hovedaktiviteten er i lighed med tidligere år at drive revisions- og rådgivningsvirksomhed.