Copied
 
 
2023, DKK
27.06.2024
Bruttoresultat

-19.366

Primær drift

-19.366

Årets resultat

-19.366

Aktiver

7.904

Kortfristede aktiver

7.904

Egenkapital

-731'

Afkastningsgrad

-245 %

Soliditetsgrad

-9243 %

Likviditetsgrad

1 %

Resultat
27.06.2024
Årsrapport
2023
27.06.2024
2022
27.06.2023
2021
17.06.2022
2020
09.07.2021
2019
09.03.2020
2018
26.06.2019
2017
06.06.2018
2016
28.06.2017
2015
21.06.2016
Nettoomsætning0000
Bruttoresultat-19.366-19.176-20.014-18.360-19.183-23.093-16.506-30.228-20.863
Resultat af primær drift-19.366-19.176-20.014-18.360-19.183-23.093-16.506-30.228-20.863
Indtægter af kapitalandele (tilknyttede og associerede) 000000000
Finansielle indtægter000000000
Finansieringsomkostninger0-18-45000000
Andre finansielle omkostninger000000000
Resultat før skat-19.366-19.194-20.059-18.360-19.183-23.093-16.506-30.228-20.863
Resultat-19.366-19.194-20.059-18.360-19.183-23.093-16.506-30.228-20.863
Forslag til udbytte000000000
Aktiver
27.06.2024
Årsrapport
2023
27.06.2024
2022
27.06.2023
2021
17.06.2022
2020
09.07.2021
2019
09.03.2020
2018
26.06.2019
2017
06.06.2018
2016
28.06.2017
2015
21.06.2016
Kortfristede varebeholdninger000000000
Kortfristede tilgodehavender fra salg og tjenesteydelser 4.0321.7033.5288913.3033.0662.5373.0190
Likvider3.8724.3931.0248.1144.0989.9347.7575.189140
Kortfristede aktiver7.9046.0964.5529.0057.40113.00010.2948.208140
Immaterielle aktiver og goodwill000000000
Finansielle anlægsaktiver000000000
Materielle aktiver000000000
Langfristede aktiver000000000
Aktiver7.9046.0964.5529.0057.40113.00010.2948.208140
Aktiver
27.06.2024
Passiver
27.06.2024
Årsrapport
2023
27.06.2024
2022
27.06.2023
2021
17.06.2022
2020
09.07.2021
2019
09.03.2020
2018
26.06.2019
2017
06.06.2018
2016
28.06.2017
2015
21.06.2016
Forslag til udbytte000000000
Egenkapital-730.599-711.233-692.039-671.980-653.620-634.437-611.344-594.838-564.610
Hensatte forpligtelser000000000
Langfristet gæld til banker000000000
Anden langfristet gæld00000000
Leverandører af varer og tjenesteydelser6.0006.0006.0005.5006.0006.0005.0005.0000
Kortfristede forpligtelser738.503717.329696.591680.985661.021647.437621.638603.046564.750
Gældsforpligtelser738.503717.329696.591680.985661.021647.437621.638603.046564.750
Forpligtelser738.503717.329696.591680.985661.021647.437621.638603.046564.750
Passiver7.9046.0964.5529.0057.40113.00010.2948.208140
Passiver
27.06.2024
Nøgletal
27.06.2024
Årsrapport
2023
27.06.2024
2022
27.06.2023
2021
17.06.2022
2020
09.07.2021
2019
09.03.2020
2018
26.06.2019
2017
06.06.2018
2016
28.06.2017
2015
21.06.2016
Afkastningsgrad -245,0 %-314,6 %-439,7 %-203,9 %-259,2 %-177,6 %-160,3 %-368,3 %-14.902,1 %
Dækningsgrad Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.
Resultatgrad Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.
Varelagerets omsætningshastighed Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.
Egenkapitals-forretning 2,7 %2,7 %2,9 %2,7 %2,9 %3,6 %2,7 %5,1 %3,7 %
Payout-ratio Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.
Gældsdæknings-nøgletal Na.-106.533,3 %-44.475,6 %Na.Na.Na.Na.Na.Na.
Soliditestgrad -9.243,4 %-11.667,2 %-15.203,0 %-7.462,3 %-8.831,5 %-4.880,3 %-5.938,8 %-7.247,1 %-403.292,9 %
Likviditetsgrad 1,1 %0,8 %0,7 %1,3 %1,1 %2,0 %1,7 %1,4 %0,0 %
Resultat
27.06.2024
Gæld
27.06.2024
Årsrapport
27.06.2024
Nyeste:01.01.2023- 31.12.2023(offentliggjort: 27.06.2024)
Information om virksomhedens regnskabsklasse:Årsrapporten for Play-Making International ApS er aflagt i overensstemmelse med årsregnskabslovens bestemmelser for en klasse B-virksomhed. Herudover har virksomheden valgt at følge enkelte regler for klasse C-virksomheder. Årsrapporten er aflagt efter samme regnskabspraksis som sidste år og aflægges i danske kroner.
Beretning
27.06.2024
Dato for ledelsens godkendelse af årsrapporten:2024-06-25
Beskrivelse af usikkerhed ved indregning eller måling:KML/PMI flyttede derefter den fremtidige focus fra det nationale, danske samfund til globalt iværksætteri i firma-regi PMI-projekt, Arctic Water Supply (2016) Seneste PMI-projekt med globalt potentiale er Arctic Water Supply ApS, som KML stiftede den 24. maj 2016. Firmæt fik registreret sit varemærke i Danmark samme år, mens en ansøgning om et korresponderende EU-varemærke i EUIPO udviklede sig til en retssag, som efter 4 års retstvist endte uafgjort primo 2022 med, at parterne hver især skulle betale egne advokatomkostninger. Hvorvidt sagen - som er principiel - appelleres til EU-domstolen har været og er fortsat et åbent spørgsmål. PMI’s idegrundlag (1992) Firmæts ide-grundlag har som nævnt været fastholdt igennem alle årene og er explicit blevet beskrevet i alle årsrapporterne på følgende måde: Play-Making International blev grundlagt i 1994 med det nationale hovedformål at udbrede tankegangen om systematisk og marketingdrevet innovation i Danmark baseret på en ide om, at Danmark skulle mobiliseres som en forretningsmæssig enhed på forkant i en kommende Internet-drevet og Internet-forbundet globaliseret verden. Forretningsmodellen var at gøre minilandet Danmark med blot 5 millioner indbyggere til en lukrativ, konkurrencedygtig enhed med en veluddannet befolkning, som skulle omskoles fra lønmodtagerkultur til selvstændighedskultur med henblik på at fremme lysten og evnen til at etablere nye virksomheder såvel nationalt som internationalt. Nøgleordene var innovation, aktivt medejerskab, global orientering samt tværfagligt og tværkulturelt team-work. Midlet var - og er stadigvæk - et holistisk concept, der samler alle management-discipliner i en enkel formel med stærk gennemslagskraft således, at formlen opfanges og gøres til mental ejendom i samme øjeblik, den ses og bliver forstået af potentielle iværksættere. Det væsentlige var at bringe indhold og proces sammen i et stærkt marketing- og innovations-concept. Dette concept blev kaldt 13p, idet det involverer et dynamisk forløb og samspil mellem 13 moduler - alle startende med p-ord på engelsk, tysk, fransk og dansk - et modulært samspil, som transformerer et innovativt projekt fra ide til aktie. Navnet på firmæt - Play-Making International - bygger på en syntese mellem indhold og høj signalværdi, idet play-making i overført betydning er ’fodbold’, hvor bolden er forretningsideen, der bringes i spil på egen banehalvdel og udvikler sig op over midtbanen til konkurrencesituationen på modstanderens banehalvdel for til sidst at ende i den målopfyldende og profitgivende scoring. Focus er formalisering af processen med at komme fra ide til faktura, når der er tale om seed-investering, d. v.s. grundlæggelse af nye firmær baseret på en unique opfindelse, ide, applikation, forretningsmodel eller et concept. PMI har som nævnt igennem alle 30 år fastholdt dette idegrundlag uændret. Og firmæts aktivitet har udmønter sig i et antal trendsættende projekter, bl. a. de oven for fremhævede, ’13p-www’, ’Internet-casinør’ og ’Arctic Water Supply’ samt en omfattende ide-bank. Firmæt PMI’s concept og ide-grundlag nævnes derfor fortsat i de årlige, officielle ledelsesberetninger for bl. a. at fastholde arven fra pionertiden med opfindelsen af interaktiv, real-time, on-line internet-aktivitet i perioden 1994 -1995. Senest er ”AI” (Artificial Interlligens) blevet interessant som R&D-projekt i PMI-regi, idet KML’s eksamensprojekt som civilingeniør fra DTU i 1973 (længe før Internet og moderne computer-teknologi blev udviklet) pludselig er blevet et interessant udgangspunkt for ”AI” innovation med KML som naturlig driver og nøglespiller. Af konkurrencemæssige hensyn vil dette focus-område ikke blive uddybet yderligere. Efter lanceringen af ChatGPT ultimo 2022 er interessen for AI eksploderet, idet alle ser AI som løsningen på alverdens problemer, om end mange af de store spillere, Microsoft, Apple, IBM, m. fl. nu har droslet lidt ned i udviklingsaktiviteten efter det seneste års hype for at rebe sejlene.
Statement by Management on the annual report
Identifikation af den godkendte årsrapport:Direktionen har dags dato aflagt årsrapporten for regnskabsåret 1. januar - 31. december 2023 for Play-Making International ApS.
Management's review
Beskrivelse af virksomhedens væsentligste aktiviteter:Selskabets væsentligste aktiviteter Selskabet har den 1. august 2024 eksisteret i 30 år. Idegrundlaget for Play-Making International ApS (PMI) har igennem alle årene været uændret, nemlig etablering af nye virksomheder med brug af ’13p-conceptet’, en13-trins procedure for generering af virksomheder opfundet af stifteren, Knud Møller Larsen (KML). Selskabet blev første gang lanceret i dagbladet Børsen den 13. december 1994. Firmanavnet indikerer, at dets team-baserede innovation bygger på alle aspekter i spil - specielt holdspil -hvorfor sportsmetaforer altid er blevet anvendt i firmæts kommunikation. I dag fungerer PMI som grundlæggeren KML’s personlige firma, dels for ide-generering, concept-udvikling og lobbying, dels for etablering af nye projekter og firmær. Firmæts aktivitet har igennem årene udmøntet sig i flere trendsættende projekter med globalt potentiale, hvoraf internet-casinør og arktisk-vandforsyning fremhæves som to markante trendsættende globale concepter med udspring i snart 30 års innovation i PMI-regi - se nedenfor. Første trendsættende PMI-projekt, Internet-casinør (1994) Det mest epokegørende og trendsættende projekt blev nok conceptet, ’13p-www’ for on-line e-handel og e-interaktion, som KML opfandt og lancerede i 1994-95 som en banebrydende realtime, interaktiv nyskabelse på det i 1993 helt nyetablerede internet, World Wide Web (sandsynligvis som den første i verden). Opfindelsen skulle med pull-strategi udvikles via realisering af killer-applikationen, Internet-Casinør, et concept opfundet af KML, hvis eneste hovedformål skulle være at drive udviklingen af real-time interaktion på internettet, herunder ikke mindst e-handel (totalt ukendt i 1995). Samtidig skulle dette rene digitale projekt uden brug af andre råvarer end intellektuel innovationskraft generere kapital til finansiering af projektet i sig selv. Nutidens e-gaming en fortsættelse af ideerne fra dengang, som løbende blev lanceret i PMI’s nyhedsbrev, ’Power-Play’, udgivet og distribueret i perioden 1995 -1999 af PMI/KML. Målgruppen var opinionsdannere, herunder specielt politikere, redaktører og journalister. Korrespondance med CEO Gerstner/IBM og CEO Gates/Microsoft i 1995 medførte dog ikke det ønskede samarbejde om e-handel. IBM arbejdede selv videre med ideen (efter et møde med KML på direktør-niveau i IBM-Denmark), hvorimod Gates ikke trøde på Internettet i første omgang (han kom året efter på andre tanker). E-handel blev en realiserbar internet-aktivitet i sommeren 1997, da IBM’s SET-standard gjorde sikker betaling mulig på Internettet. Heller ikke et forsøg på at inddrage den danske regering og Dansk Tipstjeneste i 1995-96 i casino-projektet lykkedes. Dog sendte regeringen ideen i udvalg. Men da spilrapporten omsider udkom i 1999, havde udvalget end ikke evalueret Internettes potentiale for e-spil og e-handel. Dermed var muligheden for at gøre Danmark til verdens første IT-foregangsland inden for e-handel sat over styr. Men Dansk Tipstjeneste fortsatte udviklingen af on-line spil i eget regi (efter et møde med KML på direktør niveau i 1996). .