Copied
 
 
2022, DKK
08.09.2023
Bruttoresultat

1.066''

Primær drift

-1.182'

Årets resultat

893'

Aktiver

640''

Kortfristede aktiver

591''

Egenkapital

66.998'

Afkastningsgrad

-0 %

Soliditetsgrad

10 %

Likviditetsgrad

103 %

Resultat
08.09.2023
Årsrapport
2022
08.09.2023
2021
15.09.2022
2020
16.09.2021
2019
17.09.2020
2018
05.09.2019
2017
31.08.2018
2016
01.09.2017
2015
07.09.2016
Nettoomsætning1.369.724.0001.251.646.0001.142.929.0001.034.794.000970.099.000879.711.000799.033.000542.260.000
Bruttoresultat1.066.120.000982.574.000914.670.000810.889.000761.785.000690.619.000605.817.000447.099.000
Resultat af primær drift-1.182.000-2.833.0000-3.287.000-4.437.000-2.416.000-1.420.0003.268.000
Indtægter af kapitalandele (tilknyttede og associerede) 00000000
Finansielle indtægter5.327.0004.546.0004.401.0004.962.0005.142.0004.011.0004.681.0003.117.000
Finansieringsomkostninger-4.343.000-1.630.000-1.026.000-1.110.000-1.206.000-1.106.000-1.382.000-5.598.000
Andre finansielle omkostninger00000000
Resultat før skat0851.000798.000745.0000000
Resultat893.000851.000798.000745.000519.000739.000848.000787.000
Forslag til udbytte00000000
Aktiver
08.09.2023
Årsrapport
2022
08.09.2023
2021
15.09.2022
2020
16.09.2021
2019
17.09.2020
2018
05.09.2019
2017
31.08.2018
2016
01.09.2017
2015
07.09.2016
Kortfristede varebeholdninger00000000
Kortfristede tilgodehavender fra salg og tjenesteydelser 589.384.000583.069.000535.078.000392.165.000369.290.000334.963.000322.864.000215.479.000
Likvider1.684.00029.364.00075.829.000103.631.00025.888.00027.173.0003.013.00031.103.000
Kortfristede aktiver591.068.000612.433.000610.907.000495.796.000395.178.000362.136.000325.877.000246.582.000
Immaterielle aktiver og goodwill0000000195.507.000
Finansielle anlægsaktiver49.317.00044.317.00040.345.00040.283.00034.305.00030.645.00029.321.0004.891.000
Materielle aktiver000000490.00011.275.000
Langfristede aktiver49.317.00044.317.00040.345.00040.283.00034.305.00030.645.00029.811.000211.673.000
Aktiver640.385.000656.750.000651.252.000536.079.000429.483.000392.781.000355.688.000458.255.000
Aktiver
08.09.2023
Passiver
08.09.2023
Årsrapport
2022
08.09.2023
2021
15.09.2022
2020
16.09.2021
2019
17.09.2020
2018
05.09.2019
2017
31.08.2018
2016
01.09.2017
2015
07.09.2016
Forslag til udbytte00000000
Egenkapital66.998.00066.105.00065.254.00064.456.00063.710.00058.253.00056.368.000122.109.000
Hensatte forpligtelser00000000
Langfristet gæld til banker00000000
Anden langfristet gæld047.057.00082.853.00034.410.0000000
Leverandører af varer og tjenesteydelser22.040.00017.484.00022.501.00012.783.00016.940.00014.294.00017.106.00012.467.000
Kortfristede forpligtelser573.387.000543.588.000503.145.000437.213.000365.773.000334.528.000299.320.000309.536.000
Gældsforpligtelser573.387.000590.645.000585.998.000471.623.000365.773.000334.528.000299.320.000336.146.000
Forpligtelser573.387.000590.645.000585.998.000471.623.000365.773.000334.528.000299.320.000336.146.000
Passiver640.385.000656.750.000651.252.000536.079.000429.483.000392.781.000355.688.000458.255.000
Passiver
08.09.2023
Nøgletal
08.09.2023
Årsrapport
2022
08.09.2023
2021
15.09.2022
2020
16.09.2021
2019
17.09.2020
2018
05.09.2019
2017
31.08.2018
2016
01.09.2017
2015
07.09.2016
Afkastningsgrad -0,2 %-0,4 %Na.-0,6 %-1,0 %-0,6 %-0,4 %0,7 %
Dækningsgrad 77,8 %78,5 %80,0 %78,4 %78,5 %78,5 %75,8 %82,5 %
Resultatgrad 0,1 %0,1 %0,1 %0,1 %0,1 %0,1 %0,1 %0,1 %
Varelagerets omsætningshastighed Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.
Egenkapitals-forretning 1,3 %1,3 %1,2 %1,2 %0,8 %1,3 %1,5 %0,6 %
Payout-ratio Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.
Gældsdæknings-nøgletal -27,2 %-173,8 %Na.-296,1 %-367,9 %-218,4 %-102,7 %58,4 %
Soliditestgrad 10,5 %10,1 %10,0 %12,0 %14,8 %14,8 %15,8 %26,6 %
Likviditetsgrad 103,1 %112,7 %121,4 %113,4 %108,0 %108,3 %108,9 %79,7 %
Resultat
08.09.2023
Gæld
08.09.2023
Årsrapport
08.09.2023
Nyeste:01.05.2022- 30.04.2023(offentliggjort: 08.09.2023)
Information om virksomhedens regnskabsklasse: Årsrapporten er aflagt i overensstemmelse med årsregnskabsloven for store koncerner og virksomheder i regnskabsklasse C (stor).
Beretning
08.09.2023
Dato for ledelsens godkendelse af årsrapporten:2023-08-24
Statement by Management on the annual report
Identifikation af den godkendte årsrapport:Vi har dags dato aflagt årsrapporten for regnskabsåret 01. 05. 22 - 30. 04. 23 for Beierholm, Statsautoriseret Revisionspartnerselskab.
Management's review
Beskrivelse af virksomhedens væsentligste aktiviteter: Væsentligste aktiviteter Beierholm leverer revisions-, rådgivnings- og outsourcingsydelser inden for en lang række områder, der er relevante for mindre og mellemstore virksomheder (SMV'er). Faktisk er Beierholm den foretrukne revisions-, rådgivnings- og outsourcingsvirksomhed for SMV'er, der søger en rådgiver og sparringspartner, som kan hjælpe med udvikling, forenkling og overblik. Beierholms brede kompetenceprofil sikrer kunden en helhedsorienteret tilgang til drift og udvikling af kundens forretning. Nogle af de områder, hvor vi oplever markant stigning i efterspørgsel, er digitalisering og outsourcing. Vi tilbyder bl. a. forenkling af kundernes hverdag gennem hel eller delvis outsourcing af deres bogholderi og økonomistyring, eller rådgivning om optimering og digitalisering af deres økonomifunktion. Andre områder, hvor vi oplever særlig stor interesse fra kunderne, er inden for bæredygtighedsrådgivning samt køb og salg af virksomheder. Beierholm er en 100% danskejet revisions-, rådgivnings- og outsourcingsvirksomhed og er Danmarks største målt på antal kunder. Ved regnskabsårets udgang beskæftigede koncernen i alt 1. 614 medarbejdere fordelt på 36 kontorer. Beierholm – forretningsmodel og position Vision og værdier Beierholms vision er at være bedst til mennesker, kunder og medarbejdere. Det er forankret i vores DNA at være de mindre og mellemstore virksomheders betrøde sparringspartner. Vi hjælper med at skabe overblik, forenkle deres bogholderi og økonomistyring og udvikle deres forretning. Vi udvikler og tilbyder ydelser og værktøj, rekrutterer og kompetenceudvikler medarbejdere for at kunne skabe værdi for SMV’erne og deres ejerledere. Beierholms værdier skal af os selv og vores kunder, opfattes som: Proaktiv og løsningsorienteret Nærværende og i øjenhøjde Troværdig og ansvarlig. Nærhed i hele landet giver en unik markedsposition Beierholm har 36 lokale kontorer fordelt over hele Danmark. Vi lægger vægt på, at vi på en gang kan være tæt på vores kunder og samtidig tilbyde dem højt kvalificeret specialistviden. Mange af vores specialister sidder ude på de lokale kontorer. Dermed er Beierholm tæt på kunderne både i krisesituationer, og når der er behov for sparring om udvikling af forretningen. Det giver vores kunder stor værdi. Vi er vores kunders betrøde sparringspartner og lægger vægt på den menneskelige kontakt. Vi dyrker de nære kunderelationer hver eneste dag og har vores daglige gang i SMV’er i alle egne af landet, og der er vi med til at skabe vækst og beskæftigelse. Beierholm Indsigt – vi deler viden Vi følger med i de muligheder og udfordringer, der udgør SMV’ernes rammevilkår. Derudfra bidrager vi med videndeling og forenkling af komplekse problemstillinger. Dels i vores almindelige kontakt med vores kunder, men også ved: Publikationer om skat, regnskab, rådgivning m. m., som kan hentes fra vores hjemmeside Fysiske eller digitale events, arrangementer og masterclasses med faglig viden, inspiration og andet relevant indhold. Både i regi af lokale Beierholm-kontorer og nationalt Artikler, videør og cases, som hjælper kunderne med indsigt, forståelse og afklaring omkring udvikling og compliance. Position Beierholm har en unik markedsposition blandt de danske revisionshuse. Vi er rådgivnings-, revisions- og outsorcingsvirksomhed for flest danske virksomheder. Samtidig har vi mere tilfredse kunder end andre store revisionshuse. Både blandt virksomheder med 10-49 ansatte og med 50+ ansatte (Kilde: Revision i Danmark, 2023 og Ålund, 2023). Det er vi naturligvis stolte over. Samtidig forpligter det os til vedholdende udvikling af ydelser og værktøjer, der lever op til vores kunders forventninger og krav. Ejerskab og ledelse Beierholm, Statsautoriseret Revisionspartnerselskab er ejet af selskabets partnere. Beierholms lokale kontorer bliver ledet af statsautoriserede revisorer, som er partnere i Beierholm. Selskabets øverste ledelsesorgan er partnerforsamlingen, som vælger selskabets bestyrelse og direktion. En samlet fortegnelse over partnerne findes på www. beierholm. dk. Internationalt samarbejde Beierholm er en del af HLB, et internationalt netværk af uafhængige revisions- og rådgivningsvirksomheder i 156 lande. Det giver vores kunder mulighed for at få rådgivning uden for Danmarks grænser og hjælp til deres internationale udvikling. Beierholm har udpeget særlige landeansvarlige partnere for at sikre, at opgaverne bliver løst effektivt og for at optimere processerne i de lande, hvor aktiviteten er størst. Desuden er Beierholm Corporate Finance tilknyttet Oaklins, et globalt netværk bestående af mere end 850 finansielle rådgivere i 45 lande. Det giver en unik adgang til købere, sælgere og finansieringskilder på tværs af landegrænser. Forretningsudvidelse Beierholm ønsker fortsat at vokse. Størrelse giver et rentabelt grundlag for udvikling af specialistfunktioner og værktøjer til gavn for alle vores kunder. I dette regnskabsår har vi indgået aftale om sammenlægning med revisions- og outsourcingsvirksomheder i Horsens, Fredericia, Ringkøbing, Næstved, Køge, Nakskov og København. Heriblandt det nye Beierholm Corporate Finance. I forbindelse med sammenlægningerne har vi optaget en række nye partnere. Derudover har vi også i år tiltrukket og rekrutteret yderligere kompetente specialister inden for både nye og eksisterende rådgivningsområder. Beierholm har stort fokus på udvikling, sikring og kontrol af selskabets ydelser, arbejdsprocesser og styringsværktøjer. Der afsættes betydelige ressourcer til at udbygge kvalitetsstyringen. Gennem det interne kontrolarbejde i Beierholm er vi konstant opmærksomme på, at vores interne systemer og procedurer er af høj kvalitet, og fungerer effektivt. Det skal gøre os i stand til at sikre, at Beierholm leverer den rådgivning og de ydelser, som kunderne forventer. Da Beierholm varetager revisionsopgaver for kunder med særlig interesse for offentligheden, er vi underlagt branchens strengeste kvalitetskontrol via en omfattende gennemgang fra Erhvervsstyrelsens revisortilsyn. Gennemsigtighedsrapport, data og øvrige værdifulde oplysninger om Beierholm findes under “Om Beierholm” på www. beierholm. dk. Gennemsigtighedsrapporten indeholder i overensstemmelse med lovgivningen en specifik beskrivelse af juridisk struktur og ejerskab, kvalitetsstyringssystemer og andre relevante forhold, der har offentlighedens interesse. Strategi 2026: Bedst til SMV Beierholms strategi 2026 “Bedst til SMV”, som vi nu er halvvejs igennem, skal fastholde og udvikle vores position som de mindre og mellemstore virksomheders foretrukne sparringspartner. Derfor er vores mission at være SMV’ernes betrøde sparringspartner, som skaber udvikling, forenkling og overblik. Vi hjælper dem til at kunne fokusere på deres kerneforretning, det de er gode til, ved at hjælpe med “alt det andet”. Beierholms vision er at være “Bedst til mennesker, medarbejdere og kunder”. Fordi vores branche handler om mennesker. De mindre og mellemstore virksomheder er ofte drevet af ejerledere, og vi skal favne dem som hele mennesker. Hjælpe dem med drift og udvikling af deres forretning, men også med overblik og forenkling af deres privatøkonomi, herunder investering, pension, ægtepagter, fremtidsfuldmagter m. m. Tilsvarende skal vi give vores egne medarbejdere de muligheder, de har behov for på forskellige tidspunkter i deres arbejdsliv, så de kan have en god work-life balance; Karrieremuligheder, fleksibilitet, efteruddannelse og udvikling. Så vi, populært sat op, er hele mennesker, der i øjenhøjde kan rådgive hele mennesker. Det kræver gode menneskelige relationer at være betrøt sparringspartner. Gode relationer mellem kunder og medarbejdere er samtidig grundlaget for loyalitet og dermed for en sund forretning. Derfor er fundamentet for Bedst til SMV da også en ligevægt mellem Revision og Regnskab, Kundetilfredshed og Medarbejdertrivsel. Maskinrummet i strategien er Rådgivning og Outsourcing. At vi hjælper kunderne til at løse deres opgaver bedst muligt, eller at vi løser opgaven for dem i et tæt og betrøt samarbejde. Kundetilfredshed og loyalitet Beierholms lokale nærvær og stærke kundefokus er medvirkende til, at vi hvert år i uvildige kundeundersøgelser scorer højt på kundetilfredshed. Året 2022/23 er ingen undtagelse, hvor Beierholm i Ålunds analyse “Barometer for professionelle services, 2023”, opnår branchens højeste tilfredshedsscore fra både de mindre og de mellemstore virksomheder. Det ser vi som et klart udtryk for, at vi er på rette vej med de strategiske initiativer, vi har sat i gang.