Copied
 
 
2022, DKK
03.08.2023
Bruttoresultat

110''

Primær drift

15.798'

Årets resultat

-930'

Aktiver

335''

Kortfristede aktiver
Na.
Egenkapital

137''

Afkastningsgrad

5 %

Soliditetsgrad

41 %

Likviditetsgrad

0 %

Resultat
03.08.2023
Årsrapport
2022
03.08.2023
2021
07.07.2022
2020
27.05.2021
2019
01.09.2020
2018
31.05.2019
2017
25.04.2018
2016
05.06.2017
2015
19.04.2016
Nettoomsætning138.874.642300.028.545320.099.135322.384.346328.012.300335.170.631251.979.982
Bruttoresultat109.574.498250.645.020274.722.120284.281.058000147.066.983
Resultat af primær drift15.797.981-15.356.859-13.421.537-22.054.618-1.359.861-834.6685.282.0604.747.371
Indtægter af kapitalandele (tilknyttede og associerede) 00000000
Finansielle indtægter66.7040115145102.3264.7484.47223.355
Finansieringsomkostninger-8.798.721-1.936.648-1.800.941-259.675-400.118-320.649-262.5960
Andre finansielle omkostninger0000000-178.362
Resultat før skat7.065.964-17.293.507-15.222.363-22.314.148-1.657.653-1.150.5695.023.9364.592.364
Resultat-929.940-13.522.777-11.894.615-17.422.272-1.327.937-926.3333.912.6013.521.325
Forslag til udbytte00000000
Aktiver
03.08.2023
Årsrapport
2022
03.08.2023
2021
07.07.2022
2020
27.05.2021
2019
01.09.2020
2018
31.05.2019
2017
25.04.2018
2016
05.06.2017
2015
19.04.2016
Kortfristede varebeholdninger00000000
Kortfristede tilgodehavender fra salg og tjenesteydelser 28.673.48463.563.11261.903.41659.908.08458.812.15254.520.92664.158.13246.856.706
Likvider3.863.171122.57092.0755.990.934531.355283.406580.914538.997
Kortfristede aktiver000059.343.50754.804.33264.739.04647.395.703
Immaterielle aktiver og goodwill94.012.419733.523268.605281.56739.43351.405238.250456.576
Finansielle anlægsaktiver193.045.087144.755.895144.686.03437.774.19816.395.14316.318.381256.91495.100
Materielle aktiver15.030.1787.264.672931.4731.171.6821.440.2292.199.3222.638.2251.355.041
Langfristede aktiver302.087.684152.754.090145.886.11239.227.44717.874.80518.569.1083.133.3891.906.717
Aktiver334.624.339216.439.772207.881.603105.126.46577.218.31273.373.44067.872.43549.302.420
Aktiver
03.08.2023
Passiver
03.08.2023
Årsrapport
2022
03.08.2023
2021
07.07.2022
2020
27.05.2021
2019
01.09.2020
2018
31.05.2019
2017
25.04.2018
2016
05.06.2017
2015
19.04.2016
Forslag til udbytte00000000
Egenkapital137.157.43240.369.10453.891.8815.786.49623.208.76824.536.70525.463.03821.550.437
Hensatte forpligtelser01.500.0006.400.0002.849.8072.550.0003.000.00000
Langfristet gæld til banker00000000
Anden langfristet gæld021.719.8978.119.40701.000.00000
Leverandører af varer og tjenesteydelser11.033.6246.618.3554.109.6473.816.5834.392.9684.048.5973.982.2371.317.030
Kortfristede forpligtelser187.395.636174.570.668125.869.82588.370.75551.459.54444.836.73542.409.39727.751.983
Gældsforpligtelser197.466.907174.570.668147.589.72296.490.16251.459.54445.836.73542.409.39727.751.983
Forpligtelser197.466.907174.570.668147.589.72296.490.16251.459.54445.836.73542.409.39727.751.983
Passiver334.624.339216.439.772207.881.603105.126.46577.218.31273.373.44067.872.43549.302.420
Passiver
03.08.2023
Nøgletal
03.08.2023
Årsrapport
2022
03.08.2023
2021
07.07.2022
2020
27.05.2021
2019
01.09.2020
2018
31.05.2019
2017
25.04.2018
2016
05.06.2017
2015
19.04.2016
Afkastningsgrad 4,7 %-7,1 %-6,5 %-21,0 %-1,8 %-1,1 %7,8 %9,6 %
Dækningsgrad 78,9 %83,5 %85,8 %88,2 %Na.Na.Na.Na.
Resultatgrad -0,7 %-4,5 %-3,7 %-5,4 %-0,4 %-0,3 %1,6 %Na.
Varelagerets omsætningshastighed Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.
Egenkapitals-forretning -0,7 %-33,5 %-22,1 %-301,1 %-5,7 %-3,8 %15,4 %16,3 %
Payout-ratio Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.
Gældsdæknings-nøgletal 179,5 %-793,0 %-745,3 %-8.493,2 %-339,9 %-260,3 %2.011,5 %Na.
Soliditestgrad 41,0 %18,7 %25,9 %5,5 %30,1 %33,4 %37,5 %43,7 %
Likviditetsgrad Na.Na.Na.Na.115,3 %122,2 %152,7 %170,8 %
Resultat
03.08.2023
Gæld
03.08.2023
Årsrapport
03.08.2023
Nyeste:01.01.2022- 31.12.2022(offentliggjort: 03.08.2023)
Information om virksomhedens regnskabsklasse:Årsrapporten for Altiden Omsorg ApS for 2022 er aflagt i overensstemmelse med den danske årsregnskabslovs bestemmelser for virksomheder i regnskabsklasse C, stor virksomhed. Regnskabsklasse C, stor virksomhed1 true Årsrapporten er udarbejdet efter samme regnskabspraksis som sidste år.
Beretning
03.08.2023
Dato for ledelsens godkendelse af årsrapporten:2023-08-02
Beskrivelse af usikkerhed ved indregning eller måling:Usikkerhed ved indregning og måling Selskabet har i regnskabsåret foretaget interne omstruktureringer med det formål at samle ensartet aktivitet. I de koncerninterne omstruktureringer er der i regnskabsåret foretaget overførsler af goodwill fra Altiden Ekko ApS til Altiden Omsorg ApS, Altiden Social ApS og Altiden Støtte ApS. Der er i alt overført goodwill på 104 mio. kr. til Altiden Omsorg ApS. Endvidere er der i de enkelte datterselskaber også overført goodwill for 21 mio. kr. og kunderettigheder for 24 mio. kr. Det er ledelsens vurdering, at den fremtidige drift er styrket og at der i 2023 og årene fremefter vil være tilstrækkelig indtjening og cash flow til opretholdelse af værdien af de bogførte immaterielle anlægsaktiver i koncernens selskaber. Der er gennemført test af goodwill erhvervet ved opkøb (impairmenttest). Testen og beregningerne er foretaget efter en standard metode med en tilbagediskontering af den fremtidige indtjening (NPV) til en intern kalkulationsrente (WACC). Det forventes at der indenfor en kort periode vil blive realiseret synergieffekter og stordriftsfordele samt genopretning af driften og en væsentlig forbedring af de økonomiske resultater i de enkelte selskaber og underliggende afdelinger der som minimum vil modsvare værdien af goodwill. Impairmenttesten er foretaget på basis af den nuværende forretningsaktivitet og afdelinger. Der forventes dog en udvidelse af forretningsaktiviteten og at nye afdelinger vil bidrage yderligere til indtjeningen og stordriftsfordele.
Beskrivelse af usædvanlige forhold, der kan have påvirket indregningen eller målingen:Usædvanlige forhold Der er i regnskabsåret og tidligere år gennemført en række opkøb og delvis integration af nye selskaber. Der er i regnskabsåret gennemført en betydelig omstrukturering af selskaber og afdelinger, og i forbindelse hermed spaltninger og fusioner af de juridiske enheder med henblik på forenkling og effektivisering. Aktiviteter vedrørende drift af sociale tilbud er samlet i Altiden Social ApS, aktiviteter vedrørende pleje af ældre er samlet i Altiden Ældre ApS, og aktiviteter vedrørende forebyggende og behandlende indsats er samlet i Altiden Støtte ApS. Der er hermed opnået en struktur, der er hensigtsmæssig for den fremtidige drift af koncernen, således de fortsættende selskaber med drift er Altiden Social ApS, Altiden Ældre ApS, Altiden Støtte ApS og 2 yderligere mindre selskaber, der er tilkøbt i regnskabsåret, men ikke har indgået i omstruktureringerne. Altiden Omsorg ApS er moderselskab for de 3 driftsselskaber og de yderligere 2 datterselskaber. I Altiden Omsorg ApS er administration og overordnet ledelse mv. placeret. Der betales koncernbidrag fra hvert af de underliggende driftsselskaber til Altiden Omsorg ApS. Koncernbidraget er beregnet ud fra en fordeling af faste omkostninger til administration og ledelse mv. samt variable omkostninger ud fra det ressourcetræk som de enkelte afdelinger har trukket på de fælles ressourcer. Der har været fokus på at fastholde en høj kvalitet i driften af afdelingerne og behandlingen af borgere. Imidlertid har opkøb og integration samt omstrukturering medført betydeligt forbrug af administrative ressourcer og omkostninger, og har haft en væsentlig påvirkning af de økonomiske resultater. Der er gennemført test af goodwill erhvervet ved opkøb (impairmenttest). Det forventes at der indenfor en kort periode vil blive realiseret synergieffekter og stordriftsfordele samt genopretning af driften og en væsentlig forbedring af de økonomiske resultater i de enkelte selskaber og underliggende afdelinger der som minimum vil modsvare værdien af goodwill. Alle omstruktureringer er sket via koncerninterne fusioner og spaltninger. Regnskabsmæssigt er disse behandlet efter Book Value-metoden. Dvs. der er sket overførsler med virkning fra 1. januar 2022, da der er tale om selskabsretlige transaktioner med tilbagevirkende kraft. Der er sket overførsel af aktiver og forpligtelser til de bogførte værdier fra og til de respektive selskaber. Der er ikke sket ændring af sammenligningstal i resultatopgørelsen, balancen og noter jf. ÅRL §55. Det er ikke muligt pga. de mange spaltninger og fusioner, at tilpasse sammenligningstallene i årsrapporten. Selskabet er i regnskabsåret omdannet fra et aktieselskab til et anpartsselskab. Der er i regnskabsåret tegnet anparter a nom. 1 tkr. i forbindelse med omstruktureringer til kurs 837. 639,30. Der er endvidere i regnskabsåret tegnet nye anparter a nom. 1 tkr. til kurs 10. 000. 000. Kapitalen udgør ultimo regnskabsåret nom. 603 tkr.
Oplysning om usædvanlige forhold:Oplysning om usædvanlige forhold 23 Der er i regnskabsåret og tidligere år gennemført en række opkøb og delvis integration af nye selskaber. Der er i regnskabsåret gennemført en betydelig omstrukturering af selskaber og afdelinger, og i forbindelse hermed spaltninger og fusioner af de juridiske enheder med henblik på forenkling og effektivisering. Aktiviteter vedrørende drift af sociale tilbud er samlet i Altiden Social ApS, aktiviteter vedrørende pleje af ældre er samlet i Altiden Ældre ApS, og aktiviteter vedrørende forebyggende og behandlende indsats er samlet i Altiden Støtte ApS. Der er hermed opnået en struktur, der er hensigtsmæssig for den fremtidige drift af koncernen, således de fortsættende selskaber med drift er Altiden Social ApS, Altiden Ældre ApS, Altiden Støtte ApS og 2 yderligere mindre selskaber, der er tilkøbt i regnskabsåret, men ikke har indgået i omstruktureringerne. Altiden Omsorg ApS er moderselskab for de 3 driftsselskaber og de yderligere 2 datterselskaber. I Altiden Omsorg ApS er administration og overordnet ledelse mv. placeret. Der betales koncernbidrag fra hvert af de underliggende driftsselskaber til Altiden Omsorg ApS. Koncernbidraget er beregnet ud fra en fordeling af faste omkostninger til administration og ledelse mv. samt variable omkostninger ud fra det ressourcetræk som de enkelte afdelinger har trukket på de fælles ressourcer. Der har været fokus på at fastholde en høj kvalitet i driften af afdelingerne og behandlingen af borgere. Imidlertid har opkøb og integration samt omstrukturering medført betydeligt forbrug af administrative ressourcer og omkostninger, og har haft en væsentlig påvirkning af de økonomiske resultater. Der er gennemført test af goodwill erhvervet ved opkøb (impairment test). Det forventes at der indenfor en kort periode vil blive realiseret synergieffekter og stordriftsfordele samt genopretning af driften og en væsentlig forbedring af de økonomiske resultater i de enkelte selskaber og underliggende afdelinger der som minimum vil modsvare værdien af goodwill. Alle omstruktureringer er sket via koncerninterne fusioner og spaltninger. Regnskabsmæssigt er disse behandlet efter Book Value-metoden. Dvs. der er sket overførsler med virkning fra 1. januar 2022, da der er tale om selskabsretlige transaktioner med tilbagevirkende kraft. Der er sket overførsel af aktiver og forpligtelser til de bogførte værdier fra og til de respektive selskaber. Der er ikke sket ændring af sammenligningstal i resultatopgørelsen, balancen og noter jf. ÅRL §55. Det er ikke muligt pga. de mange spaltninger og fusioner, at tilpasse sammenligningstallene i årsrapporten. Selskabet er i regnskabsåret omdannet fra et aktieselskab til et anpartsselskab. Der er i regnskabsåret tegnet anparter a nom. 1 tkr. i forbindelse med omstruktureringer til kurs 837. 639,30. Der er endvidere i regnskabsåret tegnet nye anparter a nom. 1 tkr. til kurs 10. 000. 000. Kapitalen udgør ultimo regnskabsåret nom. 603 tkr.
Statement by Management on the annual report
Identifikation af den godkendte årsrapport:Bestyrelsen og direktionen har dags dato behandlet og godkendt årsrapporten for regnskabsåret 1. januar - 31. december 2022 for Altiden Omsorg ApS.
Management's review
Beskrivelse af virksomhedens væsentligste aktiviteter:Væsentligste aktiviteter Selskabets hovedaktivitet er at lede og levere administrative funktioner til selskabets datterselskaber. Selskabets datterselskaber tilbyder velfærdsydelser til børn, voksne og ældre i enten eget hjem eller på selskabets lokationer.