Copied
 
 
2022, DKK
06.03.2023
Bruttoresultat

-13.084

Primær drift

-13.084

Årets resultat

139'

Aktiver

52.674

Kortfristede aktiver
Na.
Egenkapital

-1.880'

Afkastningsgrad

-25 %

Soliditetsgrad

-3570 %

Likviditetsgrad

0 %

Resultat
06.03.2023
Årsrapport
2022
06.03.2023
2021
07.02.2022
2020
17.02.2021
2019
26.02.2020
2018
11.04.2019
2017
08.02.2018
2016
03.03.2017
2015
12.04.2016
Nettoomsætning
Bruttoresultat-13.084-66.752-17.902-57.50644.744.19254.733.9531.670.3310
Resultat af primær drift-13.0840-17.902-18.392108.888197.470601.527613.567
Indtægter af kapitalandele (tilknyttede og associerede) 00000000
Finansielle indtægter151.97431.734027.4715241.0051709
Finansieringsomkostninger00-55.537-1.145-68.995-8.879101.147137.458
Andre finansielle omkostninger00000000
Resultat før skat138.890-35.018-73.4397.93439.945229.596500.550476.118
Resultat138.890-35.018-73.4397.934-413.696172.662390.351369.326
Forslag til udbytte00000000
Aktiver
06.03.2023
Årsrapport
2022
06.03.2023
2021
07.02.2022
2020
17.02.2021
2019
26.02.2020
2018
11.04.2019
2017
08.02.2018
2016
03.03.2017
2015
12.04.2016
Kortfristede varebeholdninger00000000
Kortfristede tilgodehavender fra salg og tjenesteydelser 51.98539.6618.6598.747724.2423.745.5102.898.3503.346.230
Likvider6891.01124.27432.34562.785530.8621.175.7051.540.595
Kortfristede aktiver00000004.886.825
Immaterielle aktiver og goodwill00000000
Finansielle anlægsaktiver00000000
Materielle aktiver00000000
Langfristede aktiver00000000
Aktiver52.67440.67232.93341.092787.0274.276.3724.074.0554.886.825
Aktiver
06.03.2023
Passiver
06.03.2023
Årsrapport
2022
06.03.2023
2021
07.02.2022
2020
17.02.2021
2019
26.02.2020
2018
11.04.2019
2017
08.02.2018
2016
03.03.2017
2015
12.04.2016
Forslag til udbytte00000000
Egenkapital-1.880.407-2.019.298-1.984.280-1.910.841-1.918.775-1.505.078-1.677.740-2.068.091
Hensatte forpligtelser00000000
Langfristet gæld til banker00000000
Anden langfristet gæld0000000
Leverandører af varer og tjenesteydelser00000000
Kortfristede forpligtelser1.933.0812.059.9702.017.2131.951.9332.705.8025.781.4505.751.7956.954.916
Gældsforpligtelser1.933.0812.059.9702.017.2131.951.9332.705.8025.781.4505.751.7956.954.916
Forpligtelser1.933.0812.059.9702.017.2131.951.9332.705.8025.781.4505.751.7956.954.916
Passiver52.67440.67232.93341.092787.0274.276.3724.074.0554.886.825
Passiver
06.03.2023
Nøgletal
06.03.2023
Årsrapport
2022
06.03.2023
2021
07.02.2022
2020
17.02.2021
2019
26.02.2020
2018
11.04.2019
2017
08.02.2018
2016
03.03.2017
2015
12.04.2016
Afkastningsgrad -24,8 %Na.-54,4 %-44,8 %13,8 %4,6 %14,8 %12,6 %
Dækningsgrad Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.
Resultatgrad Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.
Varelagerets omsætningshastighed Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.
Egenkapitals-forretning -7,4 %1,7 %3,7 %-0,4 %21,6 %-11,5 %-23,3 %-17,9 %
Payout-ratio Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.
Gældsdæknings-nøgletal Na.Na.-32,2 %-1.606,3 %157,8 %2.224,0 %-594,7 %-446,4 %
Soliditestgrad -3.569,9 %-4.964,8 %-6.025,2 %-4.650,2 %-243,8 %-35,2 %-41,2 %-42,3 %
Likviditetsgrad Na.Na.Na.Na.Na.Na.Na.70,3 %
Resultat
06.03.2023
Gæld
06.03.2023
Årsrapport
06.03.2023
Nyeste:01.01.2022- 31.12.2022(offentliggjort: 06.03.2023)
Information om virksomhedens regnskabsklasse:Årsrapporten for VAS Shipping ApS for 2022 er aflagt i overensstemmelse med den danske årsregnskabslovs bestemmelser for virksomheder i regnskabsklasse B med tilvalg af regler fra regnskabsklasse C. Regnskabsklasse B1 true true Årsrapporten er udarbejdet efter samme regnskabspraksis som sidste år.
Oplysning om eventualaktiver:Retssag vedrørende anløb til danske havne Selskabet er part i en verserende retssag, hvor selskabet i sin egenskab af bestyrende reder for partrederier, er tiltalt for overtrædelse af udlændingelovens §59, jf. § 13 vedrørende krav om arbejdstilladelse. Selskabet blev i byretten den 4. maj 2018 dømt skyldig og idømt en bøde på DKK 1. 500. 000. Sagen er anket til Østre Landsret. Det er ledelsens vurdering, hvilket understøttes af selskabets advokat, at VAS Shipping ApS har gode argumenter for frifindelse og/eller væsentlig reduktion af bødekravet. Det er derfor ledelsens opfattelse, at behandlingen i Østre Landsret vil falde ud til selskabets fordel, og at selskabet - i form af til den tid tilkendte sagsomkostninger - vil få dækket en væsentlig del af de betydelige udlæg, man har afholdt til advokatbistand i sagen. Administrativ sag vedrørende arbejdsskade Selskabet er desuden part i en verserende sag vedrørende en arbejdsskade som en medarbejder pådrog sig i 2013. Kravet overfor selskabet udgør ca. DKK 658. 000. Sagen er under anke ved Ankestyrelsen med påstand om, at der principielt ikke skyldes noget beløb, da selskabet ved forlig endeligt har afsluttet tvisten - et forhold, Arbejdsmarkedets Erhvervssikring ikke havde medtaget i deres oprindelige afgørelse - og subsidiært at erstatningsbeløbet skal modregnes i et beløb på USD 66. 000, som selskabet allerede har betalt til medarbejderen. Ankestyrelsen har ultimo 2020 truffet afgørelse, der stadfæster VAS Shipping ApS’ ansvar. Ankestyrelsen har dog – bevidst – set bort fra Østre Landsrets dom af 20. 3.2020, hvor Østre Landsret fastslår, at der skal ske modregning i anden erstatning. I VAS Shipping ApS’ tilfælde skal der således ske modregning i forliget indgået med den skadelidte. Ankestyrelsen kan ikke lovligt se bort fra Østre Landsrets dom. Derfor har selskabets advokat meddelt Ankestyrelsen, at afgørelsen, der fastslår VAS Shipping ApS’ ansvar, er ulovlig og uhjemlet, og derfor ikke har retsvirkning. Det er selskabets klare opfattelse, hvilket understøttes af selskabets advokat, at erstatningsbeløbet bortfalder.
Beretning
06.03.2023
Dato for ledelsens godkendelse af årsrapporten:2023-03-06
Statement by Management on the annual report
Identifikation af den godkendte årsrapport:Direktionen har dags dato behandlet og godkendt årsrapporten for regnskabsåret 1. januar - 31. december 2022 for VAS Shipping ApS.
Management's review
Beskrivelse af virksomhedens væsentligste aktiviteter:Væsentligste aktiviteter Selskabets aktivitet har været yderst begrænset i regnskabsåret 2022. Selskabets hidtidige aktiviteter som bestyrende reder i en række svenske partrederier er i løbet af 2018 og 2019 ophørt, da alle skibe er flyttet fra dansk flag.