Statement by Management on the annual report
Identifikation af den godkendte årsrapport:Bestyrelsen og direktionen har dags dato behandlet og godkendt årsrapporten for regnskabsåret 1. oktober 2022 - 30. september 2023 for BDO Holding VI, Statsautoriseret revisionsaktieselskab.
Management's review
Beskrivelse af virksomhedens væsentligste aktiviteter:Væsentligste aktiviteter
BDO Holding VI, Statsautoriseret revisionsaktieselskab ejer 100% aktierne i driftsselskabet BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab. Ejerkredsen består af 74 aktionærer, der alle er statsautoriserede revisorer og/eller partnere i virksomheden. Alle aktionærer arbejder i driftsselskabet. Selskabets eneste aktivitet er at besidde aktierne i driftsselskabet. BDO er blandt landets største rådgivnings- og revisionsvirksomheder målt på omsætning. BDO leverer professionelle kvalitetsløsninger inden for rådgivning, revision og regnskab til både det private og det offentlige segment. Med 34 kontorer i Danmark og mere end 1. 550 dygtige medarbejdere, sikrer vi vores kunder et højt serviceniveau og et lokalt engagement på tværs af landet. Derfor har vi en stærk position på markedet for rådgivnings- og revisionsydelser. Vi tilbyder vores kunder og samarbejdspartnere det bedste af to verdener: Den nærværende, rådgivende revisor, som forstår kundens behov og hverdag i kombination med fagtunge specialister og et stærkt globalt netværk. Specialiserede segmenter: Forskellige opgaver og udfordringer kræver forskellige tilgange og kompetencer BDO er opdelt i et privat og et offentligt segment. Fra de to segmenter yder BDO’s medarbejdere revision, erklæringsarbejde, rådgivning og regnskabsmæssig assistance til små og mellemstore virksomheder, offentlige og private institutioner, foreninger og privatpersoner. Derudover tilbyder vi via vores specialiserede forretningsenheder – Skat, Moms og Advisory – faglig sparring, altid opdateret viden og værdiskabende rådgivning til både det private erhvervsliv og den offentlige sektor. BDO understøtter erhvervslivet, kommuner, regioner, stat og lokalsamfundet med en bred palet af ydelser - blandt andet revisionsopgaver og andre erklæringsopgaver, økonomi- og risikostyring, Business Services & Outsourcing samt specialistrådgivning om alt fra skat, moms, strategiudvikling, virksomhedskøb til GDPR, digitalisering, whistleblowerordning, ESG-rådgivning og cybersikkerhed. Det private segment: • Revision og erklæringsarbejde • Skatterådgivning • Momsrådgivning • Anden rådgivning • Business Services & Outsourcing. Det offentlige segment: • Revision og erklæringsarbejde • Skatterådgivning • Momsrådgivning • Anden rådgivning. Vores forretningsmodel og aktiviteter udgør en grundpille i samfundet til sikring af stabilitet, vækst, tillid og compliance hos den mindre såvel som den større aktør. Og tillidshvervet og statsautorisationen er en forpligtelse om at levere fra øverste hylde hver gang, vi reviderer. Hos BDO er det personlige og det professionelle ikke hinandens modpoler, men derimod styrkerne og forudsætningerne i alt det vi gør i alle afkroge af vores organisation.
Forskellige opgaver og udfordringer kræver forskellige tilgange og kompetencer – det gælder såvel det private som det offentlige segment. Som kunde hos BDO kan man være tryg ved, at man altid har adgang til en rådgiver med den rette specialviden. Den gode rådgivning kanaliseres ud gennem vores faglighed, dybe specialkompetencer, stærke medarbejderkultur og engagement. Det udmønter sig i følgende ydelser: • Revision og erklæringsarbejde • Skatterådgivning • Momsrådgivning • Anden rådgivning • Business Services & Outsourcing.